poniedziałek, 29 stycznia 2018

Oficjalny koniec IS-u

Tak jak wskazuje tytuł posta, z ogromnym smutkiem ogłaszam z dniem dzisiejszym zamknięcie Internetowego Spisu.
Niestety ekipa mocno się skurczyła i brakowało też wszystkim czasu, aby jakoś bardziej udzielać się na blogu. Nowych zgłoszeń też nie było lub pozostawały bez odzewu. Patrząc na blogi autorskie nie trudno zauważyć, że jest ich coraz mniej i w większości są usuwane. Ich autorzy znikają szybciej niż się pojawili. Nie twierdzę, że blogosfera całkowicie umiera, gdyż blogi książkowe i modowe nadal utrzymują się w dużej ilości, nawet tworzonych jest jeszcze więcej.
Podjęłam się próby odnowienia IS-u, ale niestety zawiodłam. Biorę za to pełną odpowiedzialność, gdyż nie podołałam wyzwaniu i żałuję, jednak czasu cofnąć się nie da. Czasy świetności tego bloga przeminęły i nie udało się już ich przywrócić. Straciłam jakiekolwiek chęci i wenę do dalszego prowadzenia Internetowego Spisu. Czasu również mam mało, co można było zauważyć, że posty pojawiały się w dużych odstępach czasowych i były to same przeglądy nowych rozdziałów. Naprawdę szkoda, gdyż pamiętam, jak ten blog tętnił życiem i pojawiały się tutaj ciekawe artykuły, piękne szablony, zwiastuny, oceny.
Borykałam się z chęcią zamknięcia tego bloga już spory czas. Powtarzałam sobie, że można jeszcze go "ożywić", ale z każdym dniem coraz mniej w to wierzyłam. Kiedy sytuacja stała się jasna i nie widziałam innego wyboru, napisałam do Sivy, aby ją poinformować o swoich planach. Po konsultacji uznałyśmy to za jedyne słuszne w tej chwili rozwiązanie.
Czy kiedyś wrócimy? Nie wiemy. Obie już się wypaliłyśmy i nie widzimy lepszego rozwiązania. Zostawienie bloga bez ogłoszenia jego zamknięcia, a nie wstawianie postów również mija się z celem. Żadnej złudnej nadziei nie chcemy pozostawiać, bo obietnica "wrócimy z nowymi pomysłami" może się nigdy nie ziścić. Nie dajemy na to gwarancji, bo z czasem możemy stwierdzić, że jednak nie mamy z czym wrócić.
Byliście wspaniałymi czytelnikami. Wasze rady dotyczące opublikowanych tutaj postów pomogły lepiej rozwinąć IS. Nic nie jest wieczne. Chciałybyśmy, aby ten blog żył nadal, ale nie mamy już tego zapału, który pomagał w jego prowadzeniu.
Dziękujemy za wspaniałe 4 lata, które z wami spędziliśmy oraz za wspaniałych autorów, którzy współtworzyli Internetowy Spis.
Trzymajcie się ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poprzednie Notki