piątek, 12 lutego 2016

"Pakt milczenia" - Recenzujemy

Gatunek: horror/thriller/akcja
Rok produkcji: 2006
Data premiery za granicą: 8 września 2006
Data premiery w Polsce: 10 listopada 2006
Kraj produkcji: Stany Zjednoczone
Język oryginału: Angielski
Oryginalny tytuł: The Covenant
Czas trwania: 97 minut
Reżyseria: Renny Harlin
Scenariusz: J.S. Cardone
Budżet: 20 mln USD
Kontynuacja: -

Opis fabuły (wg. Wikipedii):
Film opowiada historię czterech studentów związanych ze sobą niezwykłym rodowodem. Jako potomkowie rodzin, które osiedliły się w kolonii Ipswich w XVII wieku, chłopcy urodzili się z niezwykłą mocą. Kiedy piąty potomek wprowadza się do miasta, istnieje niebezpieczeństwo złamania paktu milczenia chroniącego ich rodziny. Caleb i Paug widzą zjawy, które przysyła im piąty z potomków.

 Moja opinia:
Oglądam dużo horrorów, gdyż jest to mój ulubiony gatunek filmowy. Widziałam wiele filmów o wilkołakach, wampirach, zombie, psychopatycznych mordercach, duchach itd. Muszę jednak przyznać, że ten horror o magicznych mocach widziałam po raz pierwszy dość niedawno. Mój brat akurat oglądał ten film w telewizji. Na samym początku, kiedy zobaczyłam jedną scenę, nie za bardzo chciałam oglądać dalej, ponieważ nie wydał mi się ciekawy. Jednakże nie mogę ocenić filmu po jednej scenie, więc obejrzałam go od połowy do końca, a następnego dnia już cały. Przyznam, że pierwsze wrażenie mnie zmyliło, gdyż ten horror naprawdę mi się spodobał. Motyw czterech obdarzonych niezwykłymi mocami rodzin połączonych paktem milczenia, aby chronić ich tajemnicę potrafi przyciągnąć widza. Do tego powrót piątego - wygnanego potomka, który może im zagrozić. Ogólnie efekty specjalne moim zdaniem wyszły bardzo dobrze, a cała historia trzyma nas w napięciu. Na samym początku nie wiemy, kim jest piąty potomek i sami po zdarzeniach z udziałem ogromnej mocy musimy się domyślać jego tożsamości. Pomysł na ten film jest naprawdę dobry, podobnie jak jego wykonanie. Horror ma za zadanie straszyć. Ten może nie wywołuje w nas jakiegoś ogromnego przerażenia, lecz przynajmniej posiada akcję i ciekawą fabułę. Żałuję tylko, że historia nie doczekała się kontynuacji. Pojawiły się plany nakręcenia "Paktu milczenia 2" w 2010 roku, ale niestety nie wypaliły.

Moja ocena: 10/10 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poprzednie Notki